راهکارهای مقابله با ترس از پرواز

راهکارهای مقابله با ترس از پرواز

چکیده مطلب

5 درصد افرادی که از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می کنند، دچار فوبیا و ترس از پرواز هستند.
در حین پرواز ممکن است با تکان های هواپیما روبرو شوید.
ما به شما اطمینان می دهیم که حرکت هواپیما در خلاف جهت باد علت آن می باشد.
وقتی هواپیما شروع به بالا و پایین رفتن و تکان خوردن های سریع و حرکات نامنظم می کند، ممکن است موجب ترس افراد شود.
مسافر سلام، در این مقاله راهکارهای مقابله با ترس از پرواز را برای کنار آمدن با فوبیا از تکان های هواپیما را به شما پیشنهاد می دهد.

گروه گردشگری و مشاوره سفر مسافر سلام، فعال در زمینهرزرو هتل

گردشگریتخصصما و مشاوره سفررسالتماست.

آنچه در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

  • چه کسی می تواند کمک کند
  • چرا از پرواز می ترسیم؟
  • علائم ترس از پرواز
  • ترس و خشم در پرواز
  • راهکارهای غلبه بر ترس
  • درمان ترس شما چیست؟!
  • سخن آخر مسافر سلام درباره راهکارهای مقابله با ترس ازپرواز

چه کسی می تواند کمک کند

روانشناسان می توانند به افرادی که فوبیا پرواز دارند، کمک کنند.
روانشناسان، شما را با ریشه ترس رو به رو می کنند و شما در موقعیت مشابه با پرواز قرار می گیرید.
سپس رفتارهای شما را مشاهده و تجزیه و تحلیل کرده و درمانی متناسب با موقعیت تان برای شما تجویز می کنند.
به غیر از درمان های ریشه ای روان شناختی، مسافرانی که دچار ترس از پرواز هستند، می توانند پیش از سفر و در طول آن با انجام چند روش درمانی طبیعی به کم کردن اضطراب و افزایش آرامش و کنترل خود کمک کنند.
برخی از این مسافران مضطرب با خوردن داروهای آرامبخش می خواهند خود را آرام نگه دارند.
اما غافل از این که آنها خود عامل افزایش اضطرابشان خواهد بود.

هرگز این سوال ها را از مهمانداران هواپیما نپرسید!

چرا از پرواز می ترسیم؟

معمولا افرادی که از پرواز ترس دارند، دچار بیماری ترس از فضای بسته نیز هستند.
بیماری ترس از فضای بسته از دو عامل اضطراب و حمله های عصبی به وجود می آید.
شاید احساس محصور شدن فرد در محیط بسته هواپیما و عدم توانایی فرار از محیط موجب ایجاد ترس در فرد می شود.
علت دیگر ایجاد استرس و حمله های عصبی در مسافران در طول پرواز، عدم اعتماد به سیستم حمل و نقل هوایی می باشد.

علائم ترس از پرواز

معمولا مسافران با شروع حرکت هواپیما روی باند و با بلند شدن هواپیما از زمین دچار استرس و حمله های عصبی می شوند که فضای بسته هواپیما نیز می تواند آن را تشدید کند.
علائم در اینگونه اشخاص از اضطراب ساده تا حمله های عصبی شدید متغییر می باشد. استرس و ناراحتی ها اغلب اوقات به طور ناگهانی با علائمی همچون تعرق و تپش قلب شروع شده و با سرگیجه، لرزش، تنگی نفس و بیهوشی ادامه می یابد.
ترس حتی ممکن است موجب مرگ مسافر شود.
برای مطالعه راهکارهای مقابله با ترس از پرواز با ما همراه باشید.

براستیدلیل کم کردن نور کابین در هنگام بلند شدن هواپیماچیست؟

ترس و خشم در پرواز

از اختلالات شایع روانی در حین سفر هوایی، دو پدیده ترس از پرواز و خشم در اثر پرواز می باشند.
ترس از پرواز همراه با سایر ترس ها مانند ترس از مکان های شلوغ، ترس از فضاهای بسته شدت می یابد.
دانستن علت در درمان ترس حائز اهمیت می باشد و از داروهای ضد حساسیت در مسیر درمان استفاده می شود.
مشروبات الکلی باعث تشدید ترس و خشم در پرواز می شود.

در اینجا بهمعرفی سه مورد از ترسناک ترین عجایب ایرانخواهیم پرداخت، می توانید مطالعه کنید.

راهکارهای غلبه بر ترس

ترس از پرواز

بعضی از افراد حتی چند ساعت و روزها قبل از سفر هوایی هیجان شدیدی دارند.
این استرس در هنگام پرواز افزایش می یابد، این استرس به شکل های مختلفی بروز می کند.
جهت کنترل استرس و داشتن سفری ایمن و سالم انجام کارهایی قبل و حین پرواز ضروری است.

در هنگام خرید بلیت یا هنگام صدور کارت پروازخدمهرا از استرس خود آگاه کنید، تا در صورت امکان صندلی مناسب تری که به مهمانداران نزدیک تر است در اختیارتان قرار دهند.

مهم ترین کار برای مسافر مضطرب، مطالعه راهکارهای مقابله با ترس از پرواز می باشد.

پیش از سفر استفاده از دم نوش های گیاهی که آرام بخش و تسکین دهنده هستند، باید استفاده کرد تا میزان اضطراب شخص را کاهش دهند.

چکاندن چند قطره عصاره اسطوخودوس در آب در طول سفر می تواند به پایین آوردن تپش قلب و لرزش مسافران مضطرب کمک کند.

رهیز از مصرف نوشیدنی های کافئین دار توسط مسافران مضطرب، زیرا کافئین ضربان قلب را بالا برده و موجب دگرگونی سریع حال فرد بیمار می شود.

قبل از پرواز وعده های غذایی فرد مضطرب باید طوری باشد که در آرام نگه داشتن وی در طول سفر و تامین انرژی مورد نیاز وی موثر باشد.
غذاهایی همچون گوشت بوقلمون، کاهو، شیر، دانه کنجد و منابع غذایی کربوهیدرات دار که بدون آلرژی غذایی هستند، می تواند مناسب باشد.

مسافرانی که به ترس از پرواز دچار هستند هرگز نباید در کنار پنجره بنشینند.

تماشای فیلم و خواندن کتاب موجب مشغول شدن ذهن می شود و استرس را کاهش می دهد.

گوش دادن به موسیقی های آرام به همراه صدای طبیعت تا حد زیادی فضای ذهنی شخص را تغییر می دهد.

درمان ترس شما چیست؟!

اسم خود را بارها بنوسید

در هنگام تکان های شدید هواپیما، می توان با تمرکز بر روی نوشتن اسمتان حواس خود را پرت کنید.
اما نه نوشتن با روش های معمولی!
نوشتن را باید با دست مخالف خود انجام دهید یعنی اگر راست دست هستید با دست چپ و اگر چپ دست هستید با دست راست زیرا با این کار می توان سریعا بر افکار ترس غلبه کرد.
نوشتن با دست مخالف کار سختی است و چون تمام تمرکز خود را روی نوشتن می گذارید و دیگر نمی توانید به ترسیدن فکر کنید.
علاوه بر آن، نوشتن با دست مخالف، نیمکره دیگر مغز شما را فعال می کند و موجب کاهش افکار ترس می گردد.

با نی نفس بکشید

یکی از دلایل افزاینده استرس در فرد، نفس نفس زدن است اگر در همین لحظه یک نی در داخل دهان خود بگذارید و از طریق آن نی تنفس بکشید، نی جریان هوا را محدود می کند و از نفس نفس زدن جلوگیری می کند و در نهایت آرام می شوید.

سخن آخر مسافر سلام درباره راهکارهای مقابله با ترس از پرواز

امید است با راهکارهای مقابله با ترس از پرواز دیگر مشکلی با هواپیما نداشته باشید.
شما می توانید بارزرو هتل مشهدبه صورت آنلاین قبل از فرود هواپیمایتان محلی برای اقامت در مشهد داشته باشید.

باعث خرسندیست،رزرواسیون مورد اعتمادتاندر زمینهرزرو هتل آنلاینباشیم.

ارزران ترین هتل های مشهد در تعطیلات

از این وب سایت ها هیچ هتلی رزرو نکنید

چه مشکلاتی در هتل قابل حل نیستند

های ,هواپیما ,راهکارهای ,استرس ,مقابله ,کند ,از پرواز ,ترس از ,با ترس ,مقابله با ,راهکارهای مقابله ,مطالعه راهکارهای مقابله ,درباره راهکارهای مقابله ,سلام درباره راهکارهای

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

17813585 17906566 17933555 18170562 17999020 18510522 17873528 18421610 18179892 18485962